مراقبت از مو

مراقبت از مو
مراقبت از مو

مراقبت از مو

مراقبت از مو را چگونه انجام دهیم؟

مراقبت از مو یکی از مهم ترین مراقبت های مورد نیاز برای یک فرد است که باید آن را انجام دهد فرقی ندارد خانم هستید یا آقا موهای شما نیاز به مراقبت دارند، معمولا بعضی افراد زمانی برای مراقبت از موی خود دست به کار می شوند که مو آسیب دیده، موخوره گرفته، ریزش پیدا کرده و… در صورتی که با مراقبت همیشگی از موها می توان جلوی هر گونه آسیب احتمالی به مو را گرفت.

هر فردی می‌ خواهد که موهایی ضخیم، خوش‌حالت و ابریشمی داشته باشد. اما در بسیاری از مواقع دستیابی به این امر کار چندان آسانی نیست و همیشه این امر محقق نمی‌ شود. مراقبت از مو یکی از مهمترین کارهایی است که برای تکمیل زیبایی چهره و داشتن موهایی سالم باید انجام داد. روش‌های مراقبت از مو تأثیر مهمی در رشد و سلامت آن دارد.

مراقبت از مو می تواند از آسیب و مشکلات احتمالی جلوگیری کند. همچنین اگر فردی دچار مسائلی مانند ریزش مو، شوره سر، وز شدن و یا موخوره باشد به وسیله مراقبت های روزانه می تواند آن ها را درمان کند. برنامه مراقبتی روزانه خود را به عنوان یک درمان همیشگی انجام دهید.

تاثیر تغذیه مناسب در سلامت مو

برای حفظ سلامت مو و همچنین افزایش رویش موها بهتر است قبل از هر اقدامی و استفاده از داروها و مکمل های دارویی تغذیه و روش تغذیه مناسبی داشته باشیم. سعی کنید به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید چرا که افرادی که کم تر پروتئین مصرف می کنند بیشتر به ریزش مو دچار می شوند، این ریزش در خانم ها بیشتر دیده می شود. پروتئین ها با خوردن موادی مانند: ماهی، گوشت، لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و… تامین می شوند. 

استفاده از برس مناسب برای شانه زدن

اگر موهای بلندی دارید، احتمالا نمی توانید همان نوع برسی را که برای مو کوتاه خود استفاده می کردید، به کار ببرید. برس‌ ها یا شانه‌ های با موهای ریز می ‌توانند به موهای شما آسیب برسانند، زیرا باعث اصطکاک بیش از حد و در نهایت کنده شدن تک تک تارهای مو می شوند. به خصوص وقتی موهایتان خیس است نباید از این نوع برس ها استفاده کنید زیرا موهای خیس راحت تر آسیب می بینند. در عوض، یک شانه با دندانه پهن یا یک برس ساخته شده از موی گراز را برای مراقبت از موهای بلند خود انتخاب کنید.

شستشو مناسب و به موقع

برای مراقبت از مو نباید بیش‌ از اندازه موهای خود را بشویید و همچنین روش شستشو مناسب اهمیت دارد، مقدار به اندازه از شامپو استفاده کنید به قدری که موهای سرتان را بپوشاند، نه بیشتر. موهای خود را با آب ولرم بشویید زیرا، آب داغ دشمن سلامتی مو است.

برای خشک کردن مو ها دقت کنید که به آرامی و ملایت شانه بزنید زیرا موهای خیس، سه برابر آسیب پذیرتر و شکننده‌ تر از موهای خشک هستند. بعد از حمام موهای خود را با حوله ماساژ ندهید باعث آسیب دیدن مو ها می شود، بعد از حمام حوله را روی موی حود ببنید و بگذارید چند دقیقه روی سر بماند این کار باعث گرفتن خیسی مو می شود. گره موهای خیس را با شانه‌ دندانه درشت باز کنید. البته، موهای خیس را نباید زیاد شانه کنید. برای مراقبت از موی سر خود، آن را بیشتر از یک ‌بار در روز نشویید.

شامپو مناسب

شستن موها و کف سر، دو تا سه بار در هفته با یک شامپو مناسب موی شما ضروری است. باید شامپویی مناسب موی خود انتخاب کنید به طور مثال اگر موی چربی دارید شامپو مناسب موی چرب یا اگر ریزش دارید شامپو ضد ریزش استفائه کنید.

استفاده از نرم کننده

تار‌ موها پوششی به نام کوتیکول دارند. کوتیکول پوشش خارجی مو است و از روی هم قرار گرفتن سلول‌های مرده تشکیل شده. نقش اصلی کوتیکول، استحکام بخشیدن و مراقبت از موی سر است. وقتی موها رطوبت کافی ندارند، کوتیکول باز می‌ شود تا رطوبت مورد نیاز از هوا وارد مو شود. برای همین است که معمولا بعد از حمام موها وز دار می‌ شوند.

استفاده از یک نرم کننده‌ مناسب مو که حاوی عناصر آبرسان مو مانند روغن نارگیل باشد مو را مرطوب و خوش حالت می کند. نرم کننده را از وسط ساقه تا نوک موهای خود بزنید هیچ وقت آن را به ریشه‌ موها نزنید.

حالت دهی بعد از حمام

حالت‌ دادن به موها همیشه اهمیت زیادی دارد. حالت‌ دادن به موها می‌ تواند به طرز مؤثری به کاهش مو خوره کمک کند و میزان خشکی مو را به طرز قابل‌ توجهی کاهش دهد. از طرفی موهایی که به‌ خوبی حالت داده شده‌ اند، زیاد گره نمی‌ خورد و همین امر به کاهش شکستگی موها، ریش‌ ریش شدن آنها و بد فرمی موها کمک می‌ کند و در نتیجه موهایی سالم‌ تر خواهید داشت.

استفاده از محافظ قبل براشینگ در حالت دهی

در حالت دهی معمولا به سراغ لوازم براشینگ می روید که باعث گرفتن رطوبت مو و ضعیف شدن موها می شود، اگر از سشوار استفاده می کنید حتما از باد ملایم با فاصله از کف سر استفاده کنید برای استفاده از اتو مو حتما از مواد محافظ براشینگ استفاده کنید.

استفاده از ماسک ها روغن و دوفاز

بعد از حمام یا داخل حمام برای سلامت بهتر مو از ماسک مو استفاده کنید، برای آشنایی با کار ماسک مو می توانید مقاله ماسک مو را مطالعه کنید.

بسته به جنس و نیاز موی خود از ماسک، دوفاز، روغن ها استفاده کنید، اگر موهایی خشک دارید از محصولاتی که برای مرطوب کردن هستند استفاده کنید مثل اسپری دوفاز آب رسان مو یا ماسک های حاوی کراتین و آرگان برای ترمیم و نرم کنندگی مو بهره ببرید.

کوتاه کردن مو ها

کوتاه کردن مرتب موها برای داشتن موهای بلند و زیبا بسیار مهم است. هر تار مو 2 تا 6 سال عمر می‌ کند و در پایان عمر خود ضعیف‌ تر می‌ شود. پس، موهای بلند شکننده و آسیب پذیرند و بیشتر مو خوره می‌ گیرند. بهتر است بدانید، هایلایت و رنگ کردن موهای بلند، بیشتر به آنها آسیب میزند.

برای مراقبت از موی سر، آنها را در فاصله‌ زمانی منظم هر 2 تا 3 ماه کوتاه کنید. اگر مو خوره‌ موها نسبتاً زیاد است، می توانید این فاصله را به 6 تا 8 هفته کاهش دهید.

استرس و نگرانی را کاهش دهید

استرس و نگرانی از جمله عوامل اصلی در ریزش موها هستند. اگر شما از هزاران ماده مقوی و بسته های تقویت کننده مو و رعایت رژیم و تغذیه به دنبال افزایش رشد موهای خود باشید با وجود استرس موفق نخواهید بود.

سعی کنید با روش های مختلف از جمله ورزش هایی مانند یوگا، مدیتیشن و کارهایی که برایتان آرامش بخش باشد از استرس و نگرانی دوری کنید و میزان آن را کاهش دهید. با این کار می توانید فرصت مناسبی برای رشد و ضخیم شدن، به موها بدهید.

لطفا به موهای خود اهمیت بدهید موها نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره و روابط ما دارند پس اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید مراقبت از موها را فراموش نکنید موها مانند گل ها نیاز به مراقبت دارند تا شاداب و زیبا باشند. اگر در مراقبت از موی خود کوتاهی کرده اید و موهای شما دچار مشکل شده از همین الان به فکر درمان و مراقبت از آنها باشید.

خرید محصولات مراقبت از مو

boots

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

اگر پاسخ خود را در سوالات متداول زیر نیافتید ما پاسخگو شما هستیم

  • با پست 3 الی 5 روز کاری با تیباکس 2 الی 3 روز کاری با پیک 1 الی 2 روز کاری
  • تمام محصولاتی که در فروشگاه به فروش می رسد اصل بوده و اصالت کالا را تضمین می کنیم
  • ارسال رایگان برای سفارشات بالای 500 هزار تومان بوده و از طریق پست ارسال می شود
  • پرداخت در محل فقط برای شهر اصفهان می باشد
  • تمام محصولات دارای تاریخ تولید و انقضا بوده و محصولات ارسالی قطعا دارای تاریخ انقضا باقی مانده است
  • محصولات اعم از مایع جامد شکستنی و... در بهترین حالات بسته بندی و ارسال می شود
  • از هر جای ایران می توان ثبت سفارش کرد و برای تمام نقاط ایران ارسال سفارش انجام می شود
  • داخل سایت در 3 مرحله و کمتر از 5 دقیقه می توانید ثبت سفارش کنید و در صورت عدم ثبت سفارش در سایت می توانید از طریق واتس آپ یا تلفن تماس نیز ثبت سفارش انجام دهید